03.05.2024

Najbližšia vlaková stanica
Bratislava
Náročnosť
Výlet je vhodný aj pre malé deti

Popis:

To že je jaskyní na Slovensku požehnane vie asi každý, ale že priamo v Bratislave sa tiež jedna nachádza už asi každý nevie. A nie je to v žiadnej opustenej časti mesta, ale priamo v internátmi husto zastavenom slávičom údoli. Jaskyňa má betónom spevnený vstup a meno jaskyňa hríb dostala podla „podpery" ktorá drží strop v najväčšom „dóme" jaskyne. Do jaskyne vedú dva vstupy z toho jeden je už prakticky nepriechodný.
Z histórie jaskyne vyplýva že je umelo vytvorená a jedná sa o podzemný kryt z obdobia prvej svetovej vojny typu 1 ktorý bol tradičným banským spôsobom vylámaný v skale a následne bola vybetónovaná prístupová chodba a únikový východ. V okolí Bratislavy sa nachádza zhruba 32 takýchto objektov z ktorých viac ako polovica nebola dokončená pretože nemecké vojská zatlačili v roku 1915 ruskú armádu hlboko do vnútrozemia.

Aby ste sa k tejto umelej jaskyni/bunkru dostali stačí ak vystúpite na konećnej zastávke autobusu 39 ,alebo 31 a obídete internáty. Z ulice Staré Grunty odbočíte na Vretenovú ulicu (GPS: N 48 09.750, E 17 03.743) prejdete na rázcestie, kde odbočíte mierne vľavo smerom hore kopcom do lesa (N 48 09.898, E 17 03.629). Na ďalšom rázcestí pri prvej lúke odbočte vpravo (N 48 09.952, E 17 03.511) a lesným chodníkom prejdete až k druhej zarastenej lúke po ľavej strane (N 48 10.261, E 17 03.444). Prejdete celou lúkou a v jej ľavom zadnom rohu vstúpite do lesa a ste tam.